hikmah...

"Menyebut yang benar tidaklah akan mendekatkan ajal dan tidak akan menjauhkan rezeki"

Friday, April 11, 2008

demi masa....

"demi masa...sesungguhnya manusia kerugian..."

itulah yang aku selalu dengar dan faham tentang kepentingan masa....maksudnya boleh menjangkaui masa itu emas...boleh meliputi masa tidak menunggu kita....
Masa mmgla sentiasa berlalu, cuma pada aku terlalu cepat ia berlalu....bila hari isnin, aku pikir, bila la nak jumaat ni...tup2 bila da jumaat..barulah nak sedar, cepatnya masa berlalu...
kdg2 terpikir gak idea bodoh aku ngn kwn2 nk gunakan jam randik untuk kira masa....betul ker betul2 tepat masa yang ditunjukkan or ader konspirasi yang nak cepatkan masa...tapi pikir2 balik bodo pon ader....

maklumla....cepat sgt rasernya...rasernya baru jer ambik SPM, da STPM...baru nak bergumbira masuk U...da nak abis praktikal da pon....
paling tak boleh percaya..dalam alaf baru ni...sekejap jer 8 tahun da berlalu....sedar2 da 2008....
aku beruntung Allah panjangkan langkahku hingga ke tahap ni...berikan aku nafas baru setiap hari....
cuma terpulang kepada aku cara menggunakannya....

No comments: