hikmah...

"Menyebut yang benar tidaklah akan mendekatkan ajal dan tidak akan menjauhkan rezeki"

Friday, April 4, 2008

semuanya berlaku begitu pantas dalam hidup manusia skg ni....apa yg ingin dicoretkan membuatkan aku sendiri sedar dan insaf sebagai manusia, kita tidak lepas dr melakukan noda dan dosa...
bulan pertama aku di sini, aku selalu dihujani dengan tugasan yang berunsurkan bantuan dan derma....smp aku dan kwn2 mengelarkan diri sbg "appeal girl"....
harini aku buat kisah pasal merayu bantuan untuk bayi berusia 36 hari yang disahkan jantung berlubang....
tugas aku seperti biasa mencatatkan semua maklumat yang diperlukan....cuma semua tuh menyentuh hati apabila kedengaran bayi tersebut membuka mulut, menangis tanpa mengeluarkan suara...
bayi seusia itu tentu merasakan kesakitan yg amat sgt bila bernafas dan bergerak....jauh disudut hati aku timbul rasa simpati yg amat sgt setiap kali bayi tersebut mengalami kesukaran utk bergerak...
apabila aku memandang kedlm mata ibunya, aku dpt rasakan kesdihan yang dialami mereka biarpon perasaan itu jauh berbeza...
dapat aku lihat kepenatan diwajah ibu bapanya tapi semangat tidak putus asa dan bersabar membuatkan aku kagum....
si ibu kelihatan gementar bila melihat anak dibawa ke bilik pembedahan, padanya hanya mampu berdoa....agar sikecil kuat menempuh tempoh2 sukar....
kisah mereka sekeluarga hanya secebis dikalangan jutaan rakyat Malaysia....sekarang ni, mcm2 kes yg dilaporkan oleh pihak berwajib. antaranya bayi bermuka dua, kembar siam bercantum otak, badan dan sebagainya...
keajaiban, keanehan atau apa sahaja yang dinamakan manusia sejagat, hakikatnya tetap sama....dunia menuju keakhir zaman...tapi itu tidak bermakna kita harus berputus asa dan duduk menunggu semuanya berakhir....
tunaikan apa yang kita impikan tetapi jgn smp lupa batasan sebagai hamba Allah...tapi harus sedar...apa yg kita nikmati hari ni hanya setitis dr seluas lautan...berusahalah menuju kearah akhirat sama..jgn asyik 'world' jer..ops....
dan kini bila melihat kwn aku masing2 berusaha utk memajukan diri...aku tumpang gembira...aku harap ku tak jauh ketinggalan dr mereka...
dan aku doakan kejayaan khas buat yang teristimewa..syam...teman baikku...fonso....teman2 seperjuangan yg giler2...assim..azim...qilla....nana...mimi.... serta teman2 perjuangan yang lain....mas...ku...AK....eda....daia..ain....aji....baiti....elly...and the coolest that always make others hot...ayu....
dan aku doakan kesejahteraan yang terikhlas utk eddy.....semoga cepat sembuh selalu....
I really missed you all guys...

1 comment:

KC said...

huhu...
apa lagi letak gmbr nie..
sedey laaaaaaaa..